Judgement bevezető

 Mi a Judgement?




A Judgement egy táblás figurás játék, wargame. Alapvetően két játékos számára, de vannak három, illetve négy játékos pályák is, egyelőre fejlesztés, tesztelés alatt.
A Judgement megalkotói az ausztrál Galea testvérek, nekik ez az első saját játékuk, előtte sok éven keresztül játszottak sokféle asztali figurás játékkal és innen merítették a tudást és motivációt a játék megalkotására.
A játék fő készítője, Andrew, régen az egyik legnépszerűbb Warmachine / Hordes Youtube csatornát üzemeltette, akkor amikor én elkezdtem belefolyni a wargamek világába. Öccse Jeff még mindig aktív játékos Warmachine körökben.

Andrew egy idő után bejelentette, hogy a Youtube csatornája profilt vált és már nem Warmachine csatajelentéseket fog közölni, hanem League of Legends szakértéssel és hírekkel fog foglalkozni. Itt pár évig nem találkoztam a sráccal az online térben, amíg Jefftől meg nem tudtam hogy egy saját wargame kifejlesztésén dolgoznak ketten. Elkezdtem követni a projektet a Facebookon és Twitteren, valamint követtem az oldalukat, kíváncsi voltam hogy mivel állnak elő és hogy egyáltalán lehetséges-e a semmiből létrehozni valamit.

MOBA alapokon

Andrew a szeretett műfaját, a MOBA-t akarta átültetni az asztalra, és ilyen stílusú játék nem is volt a piacon. A játékban ez úgy jelenik meg, hogy mindkét játékos a saját bázisát védelmezi három vagy öt hőssel, ugyanakkor próbálja lerombolni az ellenfél bázisát.  

Az első verzió




A Judgement első verziója egy sikeres Kickstarter után egy lelkes közösséget hozott létre maga körül. A játék első verziója klasszikus, colostokkal, mérőpálcával mérős játék volt. A szabályok "verekedős" része azonos volt a kettes verzióval, viszont minden hős képességei változtak kicsit a verzióváltás során.

A második, mostani verzió



A második verzió a játék újragondolása, és teljesen kompatibilis az első verzió figuráival, viszont annak playmatjeivel nem, mivel a játékasztal hexes alapúra váltott. Ezzel a mozgás és más távolsága már hexekben számolandó és nem kell mérni.

A hivatalos figurák pedig egy méretváltozáson mentek keresztül, és az eredetileg 54mm-es méretarányt a 32mm-es arány váltja, az eddigi 50mm-es talpak 40mm-sek lesznek, a 40-esek pedig 30-asok.

A játék célja



Mindkét játékosnak vagy egy Effigy-je, ami az általa választott isten megtestesülése a Köztes síkon. A játékosoknak ezt az Effigyt kell elpusztítaniuk, és ezt két módon tehetik meg.
- Játék során mindkét játékos lelkeket gyűjt, ezt két módon teheti meg
- Lelkek teremnek a pályán, ezeket skill checkkel be lehet gyűjteni
- Ellenséges hősök legyőzésével szintén lélekhez jutunk
- Minden begyűjtött lélekkel az ellenség Effigyje sebesülést szenved, általában 4 vagy 5 lélek kell a végső győzelemhez. 
- Az Effigyk direktben is sebezhetőek, ugyanúgy mint a Hősök, így néha a játék pár lélek begyűjtése után úgy zárul, hogy egy Hős leveri a maradék sebpontját.


Hősök



A játékban két méret van, a három, illetve öt hősös változat.
- A kisebb, három hősös változatban a pálya 2 láb x 2 láb és az Effigy négy lélek után semmisül meg.
- A nagyobb, öt hősös változatban a pálya 3 láb x 3 láb és az Effigy öt lélek után semmisül meg.
- A hősök képesek szinteket lépni, mindegyik egyes szinten kezd és még két szintet szerezhet magának
- A hősök rendelkeznek lélekkel, így a legyőzésül során az ellefél begyűjti azt
- A hősök egy halál esetén nem maradnak kint, következő kör során visszatérhetnek a harcba, bár egy körig csökkentett üzemmódban

Frakciók nélkül



- Játék nem használ frakciókat, minden játékos hozhatja bármelyik hőst, bármilyen kombinációban
- Az isten kiválasztása után is hozhat bárkit a játékos, de nyilván egyes istenekkel más-más hősök működnek együtt
- Minden istennek van egy darab Avatarja, ez egy olyan hős amely még több bónuszt kap a saját istenétől
- A legtöbb hős két istennél számít bajnoknak, az Avatárok csak egy istennek a bajnokai
- A hősöknek nincs pontértéke, költsége, minden Hős egy darabnak számít, kivételt képeznek a hős egységek, ahol két gyengébb hős ér egy Hős helyet.

Istenek



A kettes verzióban bevezetésre kerültek az választható Istenek, így a játékosoknak először az istenüket kell kiválasztaniuk.
- Jelenleg hat isten van a játékban
- Minden isten különféle bónuszokat biztosít a hősöknek
- Az isten választástól függetlenül bármilyen hős hozható a csapatba, viszont lehet, hogy egyes támogató hatások nem érvényesülnek
- Minden isten hoz egy saját mágikus tárgyat ami csak nála elérhető, ezeket a hőseink tudják megvásárolni
- Minden istennek van egy játékonként egyszer használható Effigy Power-je, ezek különfélék és nagy hatást gyakorolnak a játék egyik körére
- Minden istennek van egy passzív tulajdonsága ami mindig érvényesül

Szörnyek




A Judgement egyik újítása amit máshol nem nagyon látni, azok a semleges szörnyek jelenléte a pályán. 
A MOBA-k visszatérő eleme az hogy vannak semleges szörnyek a pályán amiket a játékosok legyőzhetnek és így szerezhetnek tapasztalati pontokat és felszerelést a hőseiknek. Ezeket a szörnyeket megkapta az asztali játék is, és ezek a szörnyek kaptak egy egyszerű "mesterséges intelligenciát" is, ami irányítja a viselkedésüket. Ezek a szörnyek :
- saját egyszerű szabályaik alapján mozognak kör elején és mindkét játékos hőseit támadják
- legyőzhetőek, ezekből Fate pont és varázstárgyak szerezhetők
- lökésekkel és más képességekkel az ellenfél ellen fordíthatók
- az ellenfél hőseit a közelükbe lökve, helyezve, a szörnyek azonnal lecsapnak rájuk.
- könnyebben legyőzhetőek általában mint az ellenfél hősei, de nagyobbakat is ütnek


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

003 - Bastian Oriel – Jáde harcos

004 - 5 TE Edarr Bukása